måndag, mars 17, 2008

Ovanligt motiverad

Stark var jag idag, när jag körde på gymet. Återstår att se om jag är lika stark om en dryg vecka, när min planerade gristräningsperiod är slut
Tisdag: intervall 4*4 min 95% av max
Onsdag: lugnt svältpass 3 tim ca 120 i medelpuls
Torsdag Intervall 4*4 min 95% av max
Fredag: "Långfredag" 4 tim distans
Lördag: 8*6 min 85% av max alternativt styrkebackintervaller i brant backe (om vädret tillåter)
Söndag: 3 tim distans lugnt
Måndag: Styrketräning gym
Tisdag: intervall 4*4 min 95% av max
Onsdag: Svältpass i återhämtningstempo 3 tim

Sen är det slut på gristräningsperioden. Hoppas att jag orkar med allt, och det ska intressant hur jag klarar så många intervalldagar så tätt inpå varann.
Sen ska jag sova ett par dagar, följt av Keps cup på helgen.
Räknar INTE med att vara i toppform på det racet, men jag kör självklart allt vad jag orkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur äre med knät? Jag har själv planerat en likannde grisperiod om jag inte ska till Falun.

stefan sa...

Knät är "stabilt" kan man säga, blir inte dåligt av att cykla iallafall. Hoppas det håller den här perioden, och resten av livet...