lördag, mars 15, 2008

Bäst på läktaren!

Idag praktiserade jag det som dom flesta andra i den här världen gör, nämligen att inte vara med att tävla o i stället stå bredvid och veta exakt hur allt ska gå till. Passade på att filma lite livebilder från ett av dom prestigefyllda träningsracen som gick av stapeln på nordrona gamla militärområde. I stort sett ett grusvägsrace med en backe som var lite förlängd med en grässlinga längst ner. 4 st startade, men inte jag. Fick väldigt kallt om händerna av att cykla o hålla i kameran. Råkallt

Mitt knä är dock otroligt mycket bättre än den svullna klump som inte gick att böja i onsdags o torsdags. Kunde cykla ganska obehindrat och som vanligt fick man ju lust att vara med o rejsa, men jag avstod för en gångs skull.

Kan vara skönt att vara bäst ibland..... på läktaren..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite tungt känns det att en som nästan är invalid cyklar bredvid och filmar :-)

stefan sa...

Det är lite skillnad att cykla med i en o en halv minut när man är utvilad.
Kessiakoff cyklade bakom mig o värmde upp i ett helt varv, plus stannade o kollade lite spår o sparkade undan lite kvistar, i samma tempo som jag tävlade för några år sen på en tävling i Uppsala.
Hade det varit tävling hade jag kört ifrån han... Lätt. ;) :O
Tror du inte det? :)