onsdag, mars 26, 2008

Glad att det är över

Föredetta höjdhopparen Patrik Sjöberg blev för några veckor sedan tillfrågad i aftonbladet vad han tyckte om sångerskan Carolas förlust i melodifestivalen. Han svarade nästan genialiskt elakt: " Jag är gladare åt att Carola åkte ur melodifestivalen, än att Stefan Holm vann VM guld i höjdhopp"
Han har även i nåt "humorprogram" på 80 talet blivit tillfrågad om hur lågt han kunde hoppa. Kommer ej ihåg vad svaret blev.

Om någon hade frågat mig idag hur långsamt man kan cykla, så hade jag vetat svaret.
Efter 12 dagar av konstant träning så ger inte mina ben ifrån sig nån power längre. Gårdagens 95% intervaller blev 93%iga, och dagens återhämtningspass i kronisk motvind(?) blev i rollatortempo.
Men jag klarade min grisvecka till punkt o pricka! Det enda man kan klaga på är att jag åt en macka i morse innan jag stack ut på dagens pass, istället för att köra det på fastande mage.

Jag är gladare åt att min träningsvecka är över, än att jag måste jobba i morron.........?

Kom inte på nåt bättre att säga, men jag har ju i och för sig inte knarkat lika mycket som Patrik Sjöberg heller.
Än.

2 kommentarer:

Christer Holm sa...

Var det inte Kurt Olsson som frågade hur brett Patrik hade hoppat?

stefan sa...

Det kan stämma.Var ingen jättefan av Kurt olsson, men just detta var rätt skoj
Hur hög kan man bli? Det kunde han ha frågat idag...