måndag, juni 30, 2008

69.5 kg (utan skolväska)


Under hela vintern satsade jag på att gå ner i vikt på ett vettigt sätt och jag lyckades väldigt bra och fick bort dryga 4 kilo utan att tappa muskulatur på viktiga ställen. (Vägde ju för fan dryga 76 pannor)
Vägde mig senast i mitten av April o då stod vågen på dryga 72 kg. Nöjd var jag.
Idag vägde jag mig igen, (på samma våg) med lite skräck i sinnet eftersom jag ätit mycket mat på sistone och bara kört mina speciella "svältpass" lite sporadiskt under vår/sommar.
Men för första gången på 8 år visade vågen under 70 kilo dvs 69,5!!
Provade flera gånger och det verkade stämma.
Nu väger ekipaget "Naken Stefan + cykel med flaska" under 80 kg.
Synd att man måste ha kläder, skor o hjälm dårå!
Mina svaga ben behöver ju inte så mycket vikt för att bli trötta.
Eftersom jag sparat minst 500 000 kr på att lätta mig själv 7 kg o inte min cykel, så kan jag passa på att köpa ett par lättare cykelskor för någon tusenlapp extra.
Sen ska jag borra lätthål i pulsbältet, ta bort en onödig skumkudde i hjälmen, rycka dom där hårstråna i öronen som gubbar får med tiden, peta bort skiten under naglarna, gnida bort "selle italia" loggan på sadeln, och aldrig ha vatten i flaskan...

Inga kommentarer: