söndag, juni 01, 2008

Knakchocken!!

Legat på slät klippa med utsikt över havet hela dagen. Väldigt varmt, fint o skönt för att vara början av Juni, men när man har latat sig på ett eller annat sätt, så bestraffas man oxå förr eller senare på ett eller annat sätt enligt ovetenskapliga teorier.
Denna gång kom straffet redan på kvällen när jag skulle köra ett återhämtningspass på cykeln i ett par timmar. Benen var tomma på energi och cykeln började dessutom att knäppa o knaka o knarra på inte mindre än 5 ställen samtidigt. Knakande cyklar kan ibland göra en galen, men jag orkade inte bli galen, jag blev bara ännu tröttare o slakare. När jag kom hem efter 2 tim o 10 minuter så stod medelpulsen på pulsklockan på 99 slag per minut !!!! Återhämtningspass ska gå lugnt men...
Annat var det igår när slalombackens branta liftspår förminskades till en lätt sluttande stig 15 ggr upp o ner. Stark var jag, och det tog runt 1 min o 45 sekunder upp VARJE gång. Snabbt för att vara mej, ganska snabbt för att vara nån annan, jävligt snabbt för att vara ytterligare nån annan..? I morron ska jag fixa knaket på mina cyklar och sedan avverka veckans styrketräningspass så att det knakar. För knakar gör det när gamla ledsviktande gubbar som jag tränar..
Posted by Picasa

Inga kommentarer: