lördag, juni 21, 2008

Dagen efter?

I ett skimmer av bakfylla vaknade Norrtälje i morse. Staden låg nästan "efteratomkrigsstom" fortfarande kl 9.30. Jag däremot var uppe med tuppen o hoppade ur sängen o gjorde några käcka gymnastiska rörelser, gjorde båda tummarna upp för ännu en ny dag som låg framför mig, samtdigt som jag trallade lite på nån lättsmält sång i dur...
Eller kanske inte förresten, men jag var inte bakfull iallafall. Jag drack ju senast alkohol förrförra hösten eller nåt, och inte gjorde jag det igår heller. Kände mig ändå rätt seg o grå.
MTB cykeln användes idag för första gången på länge till nåt annat än tävling eller intervaller, och det blev ett lugnt spontanpass med fika på ett sommarcafe i en lada med konst.
Skönt trött efter passet o lite mer harmonisk än innan.
Punkt.

Inga kommentarer: