måndag, juni 23, 2008

Doktor Dräägel!

Jag dreglade lite av nån anledning i vänstra mungipan så fort jag tog i ordentligt och blev andfådd under gårdagens landsvägsrace, liksom en hund som för tusende gången flåsande springer o hämtar den kastade pinnen.
(Dreglade o dreglade, det kom lite saliv ut ur munnen vid kraftig andning)

Hundar är lättroade som nöjer sig med att springa efter en pinne gång på gång o komma dreglande o glada tillbaks.
Jag är kanske lika lättroad som tycker det är kul med cykelrace gång på gång, dreglande o glad?
Eller är jag redan en dreglande gammal gubbe?

Denna fantastiska Måndag ( kanske var den fantastisk för någon?) bjöd inte mig på några andra överraskningar än en tråkig dag på jobbet o ett väldigt vanligt måndagsstyrkepass för mage o rygg.
Inte mycket att dregla över...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Doktor Dreggel!
Kan du tänka dig jag har fått tag i en baxväxel men inget vevlager...:-I Kan du tänka dig att sträcka mig en flaska på fredag om jag dreglar så pass att jag behöver det?

stefan sa...

Jag ger dig minst en flaska om jag hittar till o får komma in i langnings-zoonen? Man vet ju aldrig med byråkratiska cykelkommisarier. Särskilt på landsvägstävlingar... :)
Kanske får jag böter för tomt byxarsle?