tisdag, juni 10, 2008

Jag gillar sånt som ingen bryr sig om


Förnedrade mina arbetskamrater i går genom att köra ifrån dom i gokart. Snabbast i kvalet o vann A finalen med nästan 5 sekunder. Sen var alla fd banracingåkare o folkracesnubbar som finns i min arbetskollegekrets tysta.
Har träningsvärk i armarna.
Jag är bra på sånt som är oviktigt, dom är bra på det som är viktigt. Frågan är vad som är viktigt?
Viktigt var det iallafall att jag under kvällens träningsrace på landsvägcykel körde hårt, så man fick lite puls. Taktiken lade man som vanligt åt sidan. Kul var det iallafall o jag seglade som en trög optimistjolle i motvågor in på en föga meriterande 4 e plats i spurten.
Men det är viktigt att tillägga att det viktigaste i oviktiga race är att ha kul.
Det gillar jag.

3 kommentarer:

david santos sa...

EURO 2008

SWEDEN Congratulations!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Äre din 4:e plats som Santos grattar eller äre vinsten i Gocart?

stefan sa...

Självklart vinsten i gokart. Den sporthändelsen har spridits över världen som en löpeld...
Zlatans mål e ingenting