fredag, januari 22, 2010

1988

Den tunne killen på bilden råkar vara jag. Iförd färglada tidstypiska kläder tar jag min Yamaha yz 125 till en 2a plats i juniorklassen på endurotävlingen "Hylsjakten" i Linköping försommaren 1988.
Detta år stod jag på nån sorts höjdpunkt i min endurokarriär och dom flesta pokaler jag har kvar är just från detta år.

Just denna tävling var lite speciell eftersom det råkade bli dubbelseger då Gunnar tog hem förstaplatsen..

Vi åkte dit kvällen innan med bil och med motorcyklarna på släpkärra. Vi hade ett litet tält med oss som vi slog upp på tävlingsplatsen bredvid alla andras stora bussar. Det var oerhört mycket mygg o knott, men till sist somnade man väl i nån sorts koncentrerad nervositet.

Tävlingsdagen dominerade vi i 125 klassen.

Den fina form jag hade 1988 fanns kvar och hade även förbättrats något i början av 1989, men en krasch och en svår knäskada gjorde att jag fick lägga ner motorcykeltävlandet nåt år senare.

Sedan följde ett par år som krogråtta innan jag började tävla i MTB 1992.

Resten är historia. För mig iallafall

Posted by Picasa

Inga kommentarer: