söndag, januari 10, 2010

Lyckligt lottad?

Det har sina fördelar att bo längs kusten, även om det ibland känns som man måste åka lite längre än alla andra för att komma till "övriga sverige".
Soligare somrar, mildare vintrar och sist men inte minst saltsjöis att åka skridskor på.
Denna dag stod temperaturen på beskedliga -6 vilket gjorde mitt söndagsmorgonsvältpass på cykeln ganska behagligt rent temperaturmässigt, dock lite slitsamt i övrigt.
Resten av den ljusa delen av dagen tillbringades med några kompisar på skärgårdsis med skridskor.
En bit ut så fanns det blank snöfri is, med lite spännande råkar o vindbrunnar att dö plågsam död i, men jag överlevde även denna gång.
Långfärdsskridsko är skönt

Jag lovar att skriva en spännande inlägg om min död sen när jag dränkt mig.

(obs bilden är från annan plats tidigare i vinter, eftersom jag som vanligt glömde kameran, trots att jag till och med laddade batteriet innan för att ta några fina skridskobilder....)
Posted by Picasa

Inga kommentarer: