lördag, januari 16, 2010

Sjuttåååån..!!

Svårt härjad och med rykande hatt intervjuas Svullo i en 80-tals tv-sketch.
Han får frågan om hur många gånger han blivit träffad av blixten.
Han svarar forcerat: "Sjuttåååån"!!!

Svårt härjad kände även jag mig efter att ha gått i mål på det flera gånger uppskjutna Trettondagsracet som kördes idag.
Det rykte inte ur nån hatt, men hade någon frågat hur många gånger jag körde upp för den sega backen på dryga 20 höjdmeter under loppet så hade jag forcerat svarat: "Sjuttåååån"!!
För 17 gånger blev det på drygt 45 min körning
Det har sina nackdelar med att göra en kort bana.
Och fördelar.

2 kommentarer:

Peter S sa...

Då slog du mina 16 löpintervaller i Fredags. Mina vader slog nog däremot dina i träningsvärk därefter. Har förövrigt jobbat med Svullos polare Agne i början av 90-talet (Crispin var då producent).

stefan sa...

Löpintervaller är slitamma på kroppen, men skrämmer upp rätt hög puls. Tur o synd att man lagt den "karriären" bakom sig.

Kanske kommer det snart ett ett inlägg a la testamente om just min löparkarriär..?