fredag, april 06, 2012

Att plågas på långfredagen

Det var ett tag sedan jag testade att köra järnet upp till Alp d huez på GTs trainer.
Februari 2010 senast.
Jag är nu 2 år äldre (45år istället för 43år)
Jag är nu 1 kilo lättare (69 kg istället för 70 kg)
Jag trycker nu 10 watt mer i snitt (283 w istället för 273 w)
Jag kör Alpe d huez 3,5 min snabbare och denna gång hade jag lägre snittpuls än sist.
Dessa siffror bör helst jämföras på just GTs trainer då det skiljer en del på såna här watt-apparater.
Men jag har inte blivit sämre med åren iallafall.
Äkta förbättringar kan dock bara ses i resultatlistor på tävlingar och inte hemma i källaren utan press när ingen ser på.
Den kurvan pekar oxå uppåt för min del dom senaste åren
Även om min kurva pekar uppåt litegrann, så fick jag ändå stryk ordentligt av GT som snittade 395 watt med sina knappa 75 kg!!

Inga kommentarer: