lördag, april 14, 2012

Halast i världshistorien?

Keps cup race igen!
Aprilsnön som föll och fortsatte falla gjorde bilresan ner till Tullinge till en långdragen slaskhal historia, och efter 40-50 km/h på motorvägen, följt av fastkörda lastbilar och långa omvägar runt halva huvudstaden, så kom vi till sist efter över 2 timmars resa fram ca 5 min före start. Men dom var snälla och flyttade starten 10 minuter och det var tur, särkilt för en kille från Norrland som kommit ner o hälsat på GT för att träna lite barmark..............

Men barmark var det ju inte, men däremot den halaste o mest svårcyklade snön jag nånsin kört.
Då ska man veta att jag kört i snö många gånger sedan 1992 o gillat det.
Inget däcksval var bättre än nåt annat, så det var bara att glida omkring på den slemmmiga snön med det man hade för dagen och springa där det behövdes.
Fick en bra start men ett bredställ efter 100 meter gjorde att jag tappade lite.
Därefter var det en stundtals löjligt vinglig resa till mål, men det verkade som dom flesta andra hade det vingligare, eftersom det blev en ohotad seger i H40 o bara 4 st elit framför när jag gick i mål......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra slirat i snön Stefan (och Gunnar förstås, som tog hem elit)!!!
Fast din huvudräkning efter racet var inte lika balanserad ;-)

/Peter S

stefan sa...

Bra o bra, men tack ändå!:)

Det du vill komma till är kanske att jag inte tog igen så mycket poäng på dig i kepsen som jag trodde, och att du vinner totalt eftersom det är inställt i morgon och jag bannar mig själv att jag inte deltog i 2a racet..?