torsdag, april 26, 2012

Nästan inbrott


Plötsligt vaknar jag mitt i natten o hör att någon rycker i dörrhandtaget på ytterdörren.
Jag flyger upp ur sängen o går fram till dörren och undrar vem fan det kan vara som vill in i mitt hus ute på landet så desperat vid den här tiden på dygnet.
Tankarna far genom huvudet och jag är i värsta fall beredd på att naken ingå i knivslagsmål mot nån drogad polack eller liknande.
Men sekunden senare hör jag ett starkt jamande o i sidoljuset vid dörren ser jag lilla fjantiga, söta, snälla, innekatten Pix, som förmodligen smitit ut i mörkret när jag släppt in tuffa utekatten Selma på kvällen, och sedan ofrivilligt blivit lämnad ute i mörkret.
Hon hoppade upp o hängde i dörrhandaget och hade det inte varit låst så hade hon fått upp dörren.
Smart husse, smart kisse.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: