fredag, april 20, 2012

Ilska o medvind

"En arg cyklist är en snabb cyklist" stämmer kanske inte, men när dödstrött jag i morse klev ut för att cykla till jobbet så började det regna lagom tajmat och jag var redan arg över att inte arbetsveckan var över och att min tävlingscykel inte hann bli riktigt klar igårkväll heller.
Men så plötsligt vände det för en stund.
Hade en perfekt nordlig medvind hela vägen till jobbet och benen var överaskande pigga, så det blev nån sorts rekordtid till jobbet, med vintercykeln iallafall.
Jag var helt klart överlägset snabbast i Sverige på sträckan : Mitt hem - mitt jobb, på cykel.
Att jag sedan hade samma kalla nordvind i ansiktet och iskallt regn på väg hem gjorde inte så mycket eftersom det blev lite inbakad intervallträning på väg hem.

I morgon ska jag köra en annan sträcka, kanske blir det lite mer konkurrens där ?

Inga kommentarer: