lördag, april 21, 2012

Det blev nästan som jag tänkt mig..

Joro visst kan det hända att jag var H40 fältets 6e snabbaste cyklist på SWEcup premiären idag, men som jag befarade innan så blev det den bristande provkörningen av nya prylar o ny cykel som satte lite käppar i hjulen.
Det var framväxeln som inte vill hålla kvar kedjan på stora klingan och jag fick stanna på första varvet o lägga upp den för hand.
Trots tappad tid där o ett allmänt lite segt första varv så körde jag upp mig ganska bra o höll en säker 6e plats när jag gick in i den sista långa målbacken.
Då trillade plötsligt kedjan ner i fram igen trots att jag bara växlade ner i bak, och denna gång kilade den sig fast mellan ram o vevparti så det var bara att ta cykeln o springa i mål
Tappade till 7a och det är resultatlistan som gäller.
Bättre än 6a hade blivit svårt även utan strul
Är ändå nöjd med min körning på den fysiska o tekniskt lätta banan i Södertälje, även om jag la bort sammanlagt ca 1 minut på det tekniska strulet orsakat av mig själv och min tidsbrist.......

Nya cykeln är det skönaste jag kört o den är som byggd bara för mig.

4 kommentarer:

robban sa...

kul att det gick så bra! Nästa gång är cykeln justerad :-)

stefan sa...

Jodå det går alltid rätt hyfsat på den banan o jag tror inte jag blivit långsammre alls av att skippa x antal timmar distans i vinter. Snarare tvärtom kanske?

Hinner fixa o provköra cykeln ordentligt till nästa race, det är ju rätt viktigt liksom, eftersom det är själva tävlingsredskapet typ.. :)

Anonym sa...

Osis Stefan. Men även om det känns surt så var det väl paradoxalt bättre att få det så nära mål än t.ex i början av sista varvet och se resten av fältet passera...

Respekt för din fina form, du ställde av de flesta av oss andra i lördags innan haveriet.

/Peter S

stefan sa...

Helt sant Peter, lite tur i "oturen" hade jag

Jotack, det gick bra, men du var den som blev minst avställd förutom dom 5 som var framför mig...:)
Ses