söndag, april 08, 2012

Träning på sånt som få tänker på

Gunnar hade gjort en riktig utomlandsbana o jag kände redan när jag cyklade dit att min kropp o knopp inte skulle orka köra fort, så jag såg racet mer som teknikträning på att köra SVÅRA utförslöpor med TVÄRA kurvor som blev lite hala.
Men oxå träna på att klara hala branta uppförsbackar med dåliga ben o oladdat psyke
Sånt kan ju dyka upp på tävlingar, även om svåra utförslöpor inte längre förekommer speciellt ofta på svenska tävlingar tyvärr...
Det gick rätt så hyfsat utför o jag blev bättre o bättre även om nån liten vurpa dök upp.

Det finns 3 sätt att ta sig ner för TVÄRA serpentinkurvor som går från BRANT SKRÅ åt det ena hållet till BRANT SKRÅ åt det andra, kantat av små stup.
Bara 2 sätt är bra
1 Man lär sig kurvan o satsar lite o vågar väga över o kommer runt (vilket gick bra efter nåt varv)
2 Man lär sig kurvan men tar den säkra vägen o hoppar av o springer eller stannar till o lyfter runt cykeln (praktiserades i början)
3 Man lär sig kurvan, men tvekar i "övervägningen" och rullar därefter framlänges nerför brant slänt bland grenar o myror med cykeln o kroppens lemmar åt alla håll. (praktiserades på mitt sista varv)

Avslutade träningen.

Lite ledbruten sov jag sedan bort 10 mil av Paris- Roubaix i soffan

1 kommentar:

Gunnar Töjren sa...

på första varvet tänkte jag 1 men gjorde en 3a jag med. He he.. det var nästan lite väl svårt idag för oss gubbar!!!