onsdag, juni 27, 2007

Alla är inne, jag är totalt ute i regnet o cyklar

Upp kl 6.15 i vanlig ordning, cyklar till jobbet på 12 min, är på jobbet 9 timmar varav 8 timmar arbete, cyklar hem i spöregn på 12 min, äter på en kvart, tar en tupplur på 27 min, byter om på 10 min, cyklar 3 timmar i konstant pissregn/spöregn o kommer hem kl 21.00. Vilket underbart liv man valt.

Cykelpasset i spöregn var inte så farligt alls med lite vinterbetonad klädsel, man är dyngsur efter en timme, men våtvarm i nån sorts symbios med allt vatten, och det enda som påminner en om att det regnar är smattret på hjälmen.

Det spöregnar fortfarande o jag skänker en tanke åt fiskmåsungen som bor på vårt tak på jobbet, som får tillbringa hela dygnet ute regn o rusk utan att ens kunna flyga iväg.
Jag har en torr lägenhet, varm dusch, god mat, en varm säng... osv
Bekväma människa!!

Inga kommentarer: