onsdag, juni 06, 2007

Nationaldagen

Den svenska flaggan vajade lite lätt i den svaga vinden o avtecknade sig fint mot försommargrönt o försommarblå himmel. Jag ägnade min nationaldag med att köra jippoloppet Nationaldagsspelen i Hammarby sjöstad. Där möter fula moderna huskomplex den fina Hellasskogen.
Själva racet o banan kanske inte världsklass, men dock en tävling!
Eftersom konkurrensen var måttlig tillhörde man iallafall topp 5 favoriterna, jag höll oxå en fjärdeplats i en kvart, ovanligt nära bättre konkurrenter. Då fick jag punka.
Detta var en av dom gångerna man glömmer nåt viktigt hemma, och denna gång var det reservslangen. Givetvis får man då punka!
Här hade jag då kunnat hållt ett utlägg om hur det kanske hade gått utan punka men jag skiter i det.
Trots att det var en härlig dag i juni på svenska nationaldagen, med fågelkvitter i hellasskogen, kändes inte promenaden tillbaks till start o målområdet speciellt trevlig.
Alltid jobbigt med "outrättat ärende".
Det gick bra för dom som det gick bra för, men inte för mig då. Första brutna loppet i år!
Min fysiska status känns iallafall helt ok. Det är det viktiga.
Man griper efter halmstrån...

Inga kommentarer: