fredag, december 01, 2006

Ligger +

Trots att jag varit sjuk i 3 dar denna vecka, så har jag redan tränat lite smått. Ett lugnt cykelpass i går kväll, 2 varv på en beprövad slinga i utkanten av Stan. Tar 45 min per varv i distanstempo. Och jag känner ingen panik att jag måste komma ikapp. Mina "militäriska" träningsveckor innan denna vecka, gör att jag ligger plus ändå. Skönt. Börjar en ny 5 dagars period i morron o sen rullar det på, vecka efter vecka. Distinkt som takten av industrirock. Grå som en kärnkraftanläggning i Ukraina. Hårt som stålet i en bergborr. Rakt som en väg, byggd av tyskarna under kriget. Inget utrymme för flummig improvisation. Lite mer östtysk idrottsman 1977 sponsrad av staten o lite mindre halvbekväm fet svensk motionär 2006. Mindre stressande att ligga plus. Ungefär som att ha gott om tid på morronen när man ska till jobbet. Gott om tid innan jobbet har man dock nästan aldrig.

Inga kommentarer: