söndag, december 03, 2006

Vecka 48

"Snart har helgen vecka 48 tagit slut" sjunger Bob Hund på sin skiva med den genialiska titeln: "Jag rear ut min själ, allt ska bort" från-98. Reat ut sin själ, har man gjort sen man började yrkeslivet, men man lyckas aldrig sälja bort allt....
Det som huggs bort i ena änden växer ut likt en daggmask i andra.?
Veckorna så här i slutet på året är vardagliga o mörka o tiden rinner på som vattnet i diket, (bilden) där jag lekte som barn för ungefär 156,5 år sen, men det är sig ganska likt!

Denna söndag var sig oxå ganska lik dom senaste veckorna, man satt i en klunga cyklister o stirrade i en bakskärm, eller ner på på asfalten framför. Tacksam ändå att jag är frisk, så att jag kunde genomföra träningen idag. Och solen sken från en blå Decemberhimmel. Annars har helgen vecka 48 inte bjudit på några större sensationer. Vad jag vet.....? Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

du som gnäller så mycket över jobbet. varför slutar du inte och lever av rötter och annat i naturen?

stefan sa...

Jag lever ju av rötter o annat i naturen. Jobbet är bara för pengarna... Tänk att det finns anonyma som läser min blogg! FANTASTISKT!! ;)

Anonym sa...

Undrar vilka dessa anonyma besökare är. Skulle vara skoj att sätta span på dem. Hemma idag och vabbar. Du e fantastisk på att skriva, lägg ner jobb. Lev på rötter och skriv!!! Du satsar hårt på H40 verkar det, fan att klasserna är så tuffa bara. Själv tror jag inte segern kommer för mig förrän i H70 eller kanske 80 för då måste ju alla lagt av antar jag.

Ps. Din böld var kräkvarning bara man läste... Fy fan va det ska ha smakat