onsdag, december 06, 2006

Man piper en stund i början.....

.....sen vänjer man sig med mörkret.
Det regnade första halvtimmen på mitt traditionella onsdagskvällscykelpass, trodde det skulle bli en av dom jobbigare passen, men strax innan Kristineholm sken månen igenom o speglade sig i Erken. Med nytt lyse o månljus kändes det nästan lite väl enkelt. Att det sedan är 10 grader varmt på kvällen i december gjorde inte saken sämre. Ganska bekväm och ofilosofisk kände jag mig. Ingen kyla, ingen smärta, ingen trötthet, ingen rädsla, ingen hunger. Man börjar vänja sig... Fick cykla runt kvarteret på slutet, för att få ihop 3 tim och 3 min. Annars hade det bara blivit 2.57 o hur hade det sett ut? ?? En 5 dagars träningsperiod är slut, nu väntar 2 dagar vila.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Otur ayy jag inte visste att du var 3 minuter sen då hade jag hunnit. Skäms lite för att jag inte har åkt med på alternativonsdagen ännu...Körde du runt Erken?

stefan sa...

Det är inte så alternativt egentligen. Man trampar, precis som på dagen. :) Nej inte runt Erken men ut på Edsbrovägen mot södertjära osv...

Anonym sa...

Halloj, du man kan inte avsluta veckan med en onsdag. Endera så kör du traditionell vecka med avslut på söndag eller kyrklig vecka med lördag. Bestäm dig...
Ps. Du e fane mej grymmast av alla på träning just nu. Respekt

stefan sa...

En okristlig träningsvecka börjar på Lördag o avslutas alltid på Onsdag, visste du inte det? Grymmast vet jag inte. Pålitlig o kontinuerlig snarare. Om det leder till nån förbättring av kapaciteten på decimalnivå återstår att se?

Anonym sa...

Jo klart grymmast!
Jag hinner ut när barnen sover eller Lena ställer upp, iofs blir det äkta multi utan sömn oftast. Bra test. GT bara jobbar med väg, dränering, hus, du vet villa, basso och ingen Seat.
Anders dränkt i jobb som lärare. Ja de andra har jag inte riktigt koll på men du seglar upp till favorit för Roslagspriset och pressen blir enorm på din debut i H40.
Tjing

stefan sa...

Priset för årets bloggare skulle va smickrande.Enda press jag känner är att jag måste knäcka alla andra bloggare o uppdatera oftare o bättre. Cykla är en bisyssla ;)