onsdag, december 13, 2006

Stjärnfall

Klädde ut mig till cyklist igen. Likt medlemmarna i rockgruppen KISS förvandlas jag från vanlig trist människa till en "respektingivande" varelse, redo att gå ut där o äga... Lyssnade en del på KISS när jag va i tolvårsåldern, dom var lite mystiska bakom sina masker.Jag gillade Ace Freahley bäst av dom 4 medlemmarna, bakom den tuffa masken lyste en sliten trasig själ igenom o det hördes oxå i hans musik. Många liter sprit har passerat genom hans lever. Men dom lever än trots allt. Annat är det med min idolgrupp från tidiga tonåren, Ramones! Där är 3 av 4 orginalmedlemmar döda till följd av alla massivt tobaks, sprit o knarkmissbruk. Värst va det för Dee Dee Ramone, den mest ointelligenta av dom. Han knarkade bort alla sina intjänade pengar, så att han ibland var tvungen att sälja sig till bögarna på gatorna i new york för att få ihop till knark...
Utklädd till cyklist genomför jag ännu ett mörkerpass, o när jag kommer hem är jag trött o sliten, är även lite öm i rumpan. Kanske var det såhär Dee Dee kände sig efter en natt på gatan? Att vara utklädd till cyklist är nästan som att vara rockstjärna!! COOLT!!!

Apropå nåt helt annat, eller kanske inte? Jag såg galet många stjärnfall ikväll, från den svarta decemberhimmlen. Ett av dom va så så kraftigt lysande att jag för mig själv skrek ut i mörkret: O JÄVLAR!!
Ingen hörde...? Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

F-n Steffe du skriver riktigt bra. En ny karriär kanske? Läste om Ramones i din text blev inspirerad och köpte en CD. Även om jag är lite äldre så var KIZZ i min stereo... raspig vinyl ....det var grejer det.

stefan sa...

Det här ÄR min karriär! Fast jag tjänar inga pengar på det. :)
Brukar lyssna på Ramones ibland, typ en gång var femte år numera. Lite kul, men allt efter 1981 är skit.