tisdag, maj 15, 2007

94 kr!

Så mycket kostade min mobilräkning denna månad. Varav 50 kr för abonnemanget. Kanske har jag ett liv utan mobiltelefon, eller oxå har jag inget liv?
Det har i och för sig funnits perioder i mitt liv, när jag skickat mellan 250 o 350 sms i månaden.
Nu hade jag skickat 11 st.
Man måste ju inte ha mobilen på sig när man är ute i skogen o tar det lugnt. Skulle det vara nåt riktigt akut, typ att nån håller på att dö, så är jag tyvärr inte anträffbar.
När jag var 25 fanns det inte mobiltelefoner i nån större omfattning, och då fick folk dö bäst dom ville, om nån inte satt o vaktade hemtelefonen och väntade på viktiga samtal.
Kan ju inte gå omkring o vänta på viktiga samtal halva livet?
Det är som att vänta på döden, och den kommer förr eller senare ändå.
Mot döden hjälper inget mobilsamtal i världen.
Jag lever ju och är"frisk", o därför har jag bara ringt för 94 kr
Mina vänner har därför anledning att bli oroliga, om dom får ett mobilsamtal från mig.
Svara inte!



Vilar från träning några dagar. Kanske kommer mina ben att vara fräscha till Torsdagen, då svenska xc cupen drar vidare i Södertälje. Är något mindre nervös nu, än jag var inför premiären i Mjölby.
Bra eller dåligt?

Inga kommentarer: