torsdag, maj 17, 2007

Bottennapp.

Sådärja, nu har man kört deltävling 2 i svenska cupen i mtb, som gick av stapeln i Södertälje.
Sådärja, nu har man gjort årets första bottennapp.
Sådärja, nu har man kommit näst sist av alla i mål i H40 oxå
Sådärja, nu får jag nog leta efter min forna form ett tag.

Har inte kört så här dåligt sen landsvägs km i september, och innan dess var det nog på samma plats som idag, för ett år sen.
Jag har börjat byggt upp ett hat för Almnäs skjutfält utanför Södertälje.
Förra gången på den här platsen så var det mitt första riktiga race jag körde, efter en vinter av knäoperationer o totalt otränad.
Den här gången var jag utmärkt tränad, men det gick ungefär lika sakta.
Kom liksom under gränsen för vad som kan kallas fart i MTB, och då blir det plötsligt väldigt svårt att köra i skogen.
Hjärtat slog så det ekade i bröstet, men cykeln gick knappt framåt.
Krönte min misslyckade dag med en totalt omotiverad vurpa, med omild bahandling av sprängsten mot gubbknä. En STOR lucka i skinn o kött blev resultatet. Skönt att det blev nåt resultat iallafall.
Fick trots allt med mig några poäng i svenska cupen.
Men detta race förstörde alla chanser till ett Bragdguld i år.
Eller oxå inte?

Inga kommentarer: