fredag, maj 18, 2007

Sårad



Efter en dag där jag inte åstadkommit ett dugg, drog jag bort plåstret över mitt knä som jag så klantigt snittade upp mot en sten vid gårdagens race. Ser ut som jag varit ute på slagfältet i Irak o sprungit på en mina? Nja inte riktigt
Som tur var var det ledigt idag så jag kunde slicka mina sår o begrunda gårdagens BOTTENNAPP.
Insåg dock att det är bättre att fiska efter storgädda o få bottennapp, och dessutom med stor möda rycka loss draget från botten och komma iland lätt besviken. Än att kasta spöt i vattnet när det hugger tag lite, i rädsla för att konfronteras med nåt gammalt lik.
Ännu fegare är berätta för polarna vilka fisketurer man kanske ska åka på, och hur stora fiskar man ska ta, men aldrig våga sig ut på så djupt vatten.
Båten kanske inte ens flyter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg dammigt ut i Södertälje. Nu bär det strax av till Billingen. Lite har det regnat men än är det ingen fara. Däremot har banprofilen skrämt upp mig :-)....ses på Campus på tisdag, då gäller det att vara på topp!

stefan sa...

Efter uppförsbacke kommer nerförsbacke. Frågan är vilket som är värst? Ha uppförsbacke hela tiden, eller att det bara går utför...