fredag, maj 11, 2007

Placebo

Apelsiner är nyttigt det vet alla. Men för mig är dom typ livsviktiga. Har under olika perioder haft olika livsmedel eller vitamintillskott som jag trott på, som på olika sätt har en positiv inverkan på kroppen och immunförsvaret. Tror jag iallafall.
Det har varit paprika, vitlök, fiskolja, broccoli, C-vitamin tablett osv osv. Alla dessa ÄR nyttiga och just nu är det apelsiner som gäller. Är nästan övertygad om att jag kommer att få influensan direkt, om jag missar att ta en apelsin om dagen. Det har gått bra hittils, ända tills häromdagen då jag missade en. Fick äta en extra nödapelsin på morgonen, och jag tror att det var det som gjorde att mitt immunsystem inte blev totalt ur spel?
Är fortfarande frisk.
Det är sån där svaghet som företagarna som gör bantningsmedel, medel mot flintskallighet, o medel mot lätt nedstämdhet osv, spelar på i sina kampanjer.
Så när en cyklist eller annan idrottare dricker nån sportdryck som är i ropet, så går jag inte på det. Det är bara ett tecken på svagt självförtroende.
Själv dricker jag bara vatten.
Men så har jag ett jävla självförtroende oxå.
Fast jag är flintskallig.
Tack vare apelsinerna...
Eller knarket?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har samma tilltro till 2-3 glas vin på frdagarna:-)) det är det som håller alla sjukdommar borta. Allt från aids till skoskav ;-))