torsdag, maj 03, 2007

Usch.

Såg en dokumentär på tv för några år sen som jag minns. Den handlade om svenska värnpliktiga, som utbildade sig till kustjägare. En hård utbildning där mottot var att först bryta ner, för att sedan bygga upp. En av sakerna dom skulle gå igenom var att "dyka i skitgropen". Helt enkelt hoppa i en grop fylld av lera, vatten, diskvatten, matavfall, o andra trevligheter. Det gick rykten om tömda latrintunnor oxå.
Gråtande o äcklade hoppade dom i en o en, o simmade under nån planka för att panikslagna komma upp på andra sidan. Och ha klarat det! Sånt skulle göra dom starkare i slutändan.
Om det funnits en skitgrop i dagens träningsrace på landsvägscykel, så befann jag mig på botten av denna, brutalt nertrampad av alla andra som var mycket starkare än jag, och höll sig på ytan. Lyckades dock sprattla mig upp o ta mig upp lite före nån enstaka person med lite tur.
Tur att det är drygt 2 veckor till nästa riktiga tävling, så jag hinner skaka skiten av mig.

Bilden ovan sitter på en dörr på jobbet. Där passar den bra. Det är propaganda från Jehovas vittnen, där dom lovar att snart lever vi i fred o kärlek, människor o djur. Inget lidande. Överflöd av mat. Fin miljö..osv osv
Lägg märke till älgen i bakgrunden. Ser han inte lite skeptisk ut??
Posted by Picasa

Inga kommentarer: