söndag, maj 13, 2007

Cyklacyklacyklacyklacyklacyklacyklalacyklacykla

I arla morgonstund satte jag mig på cykeln o cyklade till cykelstaden Uppsala för att se på cykeltävling. Där var det många cyklister o cyklar som cyklade runt på en bana. Dom som var färdiga med cyklandet eller snart skulle börja cykla, satt på eller brevid sina cyklar och pratade cykel. Vi lastade upp våra cyklar på bilens cykelställ och åkte hem. Väl hemma lastade jag av min cykel o ställde min cykel i förrådet. Slängde mina svettiga cykelbyxor, min cykeltröja, mina cykelhandskar i tvättkorgen. Men min cykelhjälm fick vara på hatthyllan, liksom mina cykelglasögon. Cykelskorna mitt på golvet som vanligt. På tv hade cykeltävlingen Giro d italia börjat. Där satt cykeloraklen Vacci/Adamsson o snackade cykel......

Det är sånt här insnöat, som kan skapa utbrändhet bland folk!!
Det här insåg jag redan första året jag tävlade ordentligt, 1993. När jag sovit över på ett vandrarhem fyllt av cyklister innan en tävling, kände jag spontant att jag ville typ mörda grabbarna i p 13 -14 som hade cyklat omkring hela kvällen runt vandrarhemmet o stojat, som om det inte skulle räcka med att tävla dagen efter. Jag ville slå H40 gubben på käften, som stod i korridoren brevid sin cykel och tvekade om vilka däck han skulle välja. Junioren som satt i trappan i entren och klagade till sina polare över vilka astmaproblem han hade haft tävlingen innan, och därför inte vunnit, hade jag velat kastat in i ett buskage med blommande hägg. Jag ville kväva elitkillarna i deras pasta som dom tvingade i sig kvällen innan. Dom käckt seriösa i damklassen skulle fan ha stryk dom me... osv osv
Så jävla insnöade på cykel
Alla dom här har slutat med cykel nu. Dom tröttnade efter några år.
Jag håller fortfarande på.
Med nån sorts glädje.
Eller nåt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

eller så kan man undra vem som sitter fast i snödrivan?

stefan sa...

För att undvika fastna i snödrivan, försöker jag oxå undvika såna extrema dagar som igår. Det gjorde aldrig dom som slutade i förtid. Gärna snö upp till midjan, men inte upp till näsan.

Anonym sa...

:-))..du har rätt, men i bland hamnar vi alla lite i snödrivan! Som nu för mig: är det bäst med 2 eller 3 vilodagar....när ska jag köra sista hårda passet? kommer jag att bli förkyld? :-))