onsdag, augusti 29, 2007

Bekväm?

Det är synd om getterna som får sätta livet till och offra sitt skinn, bara för att jag ska få arbetshandskar som ska skydda min sköra mänskliga hud. Jag är egentligen inte speciellt rädd för att skita ner mig, men det känns skönt ett ha dom där millimetrarna mellan mig och mitt jobb. Det får inte komma för nära.
Djur får plågas för min bekvämlighet. Tur att det är syntetläder i mina arbetsskor

I min bekvämlighet passade jag idag på att vara ledig halva dagen. Gjorde som vanligt så lite nytta som möjligt.. Förutom att sova skönhetssömn framför friidrott på tv förstås!
Den vidrigt kalla höstkvällen tillbringades med att lugnt cykla runt hotande regnskurar i dryga två timmar, och jag lyckades rätt bra om jag får säga det själv. Och jag får säga det själv!
Vem skulle annars säga det?

Inga kommentarer: