söndag, augusti 05, 2007

Humlan

Det sägs en humla inte vet att den egentligen är för tung i förhållande till vingarna för att kunna flyga, men den flyger ändå.
Det finns oxå många exempel på folk som börjar tävla i cykel o inte förstår att dom egentligen inte ska kunna cykla så fort när dom är nybörjare. Första året är bara kul o allt man lyckas åstadkomma är bonus. Det brukar i de flesta fall stagnera och ibland faktiskt gå bakåt året efter, när medvetenheten om sin kapacitet skapar krav o förväntningar. Plötsligt är allt inte bara bonus längre. Det är då allvarlig träning måste sättas in o det går inte att leva på lite talang o entusiasm längre
Idag när jag var ute o körde några timmar landsvägscykel, låtsades jag likt en humla inte förstå att jag har ett dåligt slätdrag
Och jag tror fan det kändes lite bättre på flacken.

Ingen kan fråga mig om cykel i fortsättningen! Jag fattar ingenting o bara kör....

"Jag cyklar bara för att det är kul" brukar folk säga när prestationsångesten börjar sätta in.
Jag cyklar bara för att det är så jävla trist....

Inga kommentarer: