tisdag, augusti 21, 2007

Harpest?

Kom hem från jobbet, skuttade upp för trappan o öppnade spontant skafferiet för att greppa en morot som jag snabbt åt upp. Kom då att tänka på att tidigare under dagen hade jag läst om att myggor kan bära på harpest som kan smitta människor via sina stick. Betten blir då variga o infekterade med påföljande febersjukdom.
Precis såna myggbett har jag på min högra arm! Variga och 5 gånger så stora mot vad dom brukar vara.
Känner ingen febersjukdom ännu, men jag har kanske fått lite hariga drag? Plötsligt äter jag bara en morot spontant? Skuttar upp för trappan?
Känner ännu ingen rädsla för räven och mina framtänder ser normala ut, liksom öronen.
Dom lite kraftigare benen i förhållande till övriga kroppen har jag fått av en massa cyklande.
Hoppas jag?
Nu ska jag snart hoppa i säng....

Inga kommentarer: