torsdag, augusti 23, 2007

Visionen.

Målgången på dagens landsvägsträningsrace skulle vara vid 30 skylten vi Roslagsbro skola. Jag cyklade förbi den före start o fick en vision att jag såg mig själv komma först över mållinjen o skrika "åtta till sjutton".
Det är nämligen en tilläggsskylt under 30 skylten där det står 8-17. Det skulle jag skrika iallafall, full av adrenalin o förlösta krafter som etta.
Racet blev lite ryckigt som vanligt på en så flack bana och en så pass kort distans (23 km).
Spurten drogs upp rätt tidigt men jag var beredd, liksom jag hade varit på alla andra ryck under racet.
Folk vek ner sig ju mer vi närmade oss målet o jag trodde jag skulle vinna, då jag blev förbiåkt på sista 15 metrarna.
Det var mer läge att skrika " Sjutton" eller snarare "FAN", än något annat.
Blev tvåa men var rätt nöjd ändå med tanke på hur lite landsväg jag kör.
Det enda jag är lite besviken på är att jag inte kunde lita på min vision.
Dom brukar stämma.
Hade det stått 8-16 på skylten så hade jag vunnit...

Inga kommentarer: