onsdag, september 19, 2007

Cirkeln snart sluten

Det var årets sista kvällsträningstävling ikväll. Det sista man gör innan sverigecup finalen i Uddevalla i helgen. Känslan var ganska lik genrepet inför den första cuptävlingen i April. Hoppas det går lika bra i helgen. Då kan jag se tillbaks på en skaplig, lång o jämn säsong efter bra vinterträning.

Snart sitter man där igen i vinterkylan, påpälsad med värme i sulan o tejp i ansiktet. Bilden är tagen efter förra vinterns kallaste pass. Då var det -18 när vi stack ut på morgonen men bara -12 när vi kom hem igen efter 3 timmar underbar vinterdag på cykeln.
Ingen såg den. Utom jag och räven som gjort spåren på isen bakom mig och nån till kanske?

Ska inte banga några vinterpass i vinter heller så länge jag är frisk.

Snart är cykelsäsongen slut. Snart är det vinter.

Men först ska jag ta det lite lugnt ett tag.

Posted by Picasa

Inga kommentarer: