söndag, september 09, 2007

Om


Om jag spänner ut min hösthåriga bleka mage ordentligt, så ser jag ut som en fet gubbe jag me!
Om man kör som en fet gubbe på tävlingar, så känner man sig som en fet gubbe!
Om man blir omkörd av äldre gubbar, och sen ger upp o svullar mat o slappar hela vintern så blir man en fet gubbe!
Om man har en stor skräck att bli en fet gubbe, så blir man ingen fet gubbe!

Dagens svealands mästerskap i MTB blev ingen repris av 1999 som jag skrev lite om igår, och det var heller inte väntat på den banan i Eskilstuna, som jag aldrig lyckats bra på. Det är nåt med lutningen på backarna, dom stötiga stenarna, dom hala rötterna o det tröga gräset...? Låter som en MTB tävling typ?
Startfältet höll bra kvalitet och jag kanske hade kunnat kommit 4a-5a som bäst, nu blev jag 7a. Ingen katastrof men...
Ett resultat av ofokus, halvsegt uppför, halvsegt slätdrag och uruselt kört på dom tekniska partierna som brukar vara min styrka, om jag nu har nån?
Om inte OM hade funnits så hade det gått bra.
Men jag körde som en FET GUBBE.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: