torsdag, september 13, 2007

Simulering

Tillbringade min arbetsdag på Gillingebanan där bland annat polisen simulerade sladd i halt väglag.
När jag kom hem simulerade jag kronblomsömn i soffa, följt av ett simulerat långloppspass.
Jag vet varför jag är dålig på att ligga o borra på slätan o i slakmota timme efter timme.
Det är tråkigt!
Det fanns dock ingen anledning att simulera smärta, så jag körde en timme med 164 i medelpuls på asfalt o grusvägar med grova däck för att simulera dåliga ben.

Simulerade punktering en gång. På SM kvalet i Karlskoga -95.
Det här var på den tiden då det var 150 anmälda i elitklassen på SM så det behövdes kval för att sålla lite agnar från vetet
Jag var så dåligt förberedd och så avhängd att jag i stannade o pyste ur framdäcket o bröt pga punktering. Simulerad punktering.
Det kändes inte bra att bryta annat än för stunden och det kändes inte bra att ljuga, så det blev inte hemligt så länge.
Något år kanske...
Numera säger jag som det är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jorå det kan vara tråkigt att borra...men du bryter väl inte på söndag? Då ska vi piska PL :-)

stefan sa...

Får nog fullt sjå att hänga med på dom långa rakorna.
Har knappt brutit nåt i år, så jag tänker inte göra det på söndag heller. Om jag inte får punka på framdäcket förstås.. :)
Bara för det så FÅR jag säkert punka på framdäcket!!