lördag, september 08, 2007

Ritualer

Ritualer måste utföras, annars kan nåt gå snett eller nåt.......! Därför körde jag min vana trogen dag före tävling ett litet träningspass på typ 40 minuter, där man känner på lite o får igång cirkulationen i mitt åderförkalkade gubbsystem.
Det spöregnade hela dan, men vad bryr det mej?
Imorron är det svealandsmästerskap i mtb. Ett mästerskap som brukar komma i skymundan på höstkanten när alla börjar köra sämre. Kanske är det därför jag en gång i tiden (1999) gick o vann skiten i H 30 klassen.
Hade en grym dag den dagen minns jag. Även då körde jag ett pass dagen innan o det kändes skitdåligt. På tävlingsdagen efter nåt varv kändes det som att cykeltävlingar inte är speciellt jobbiga egentligen. Passerade mållinjen som etta efter att ha ryckt ifrån sista kvarvarande konkurrent i sista backen.
Det är åtta (8)! år sen!!
Tur att man har bra minne!
Hoppas det går lika bra i morron, det kändes rätt dåligt på dagens ritualpass....
Och jag antar att det blir vuxna män som leker i lera efter allt regn som kommit idag.

Annars har det varit en värdelös dag idag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som mitt ständiga försvar: jag var bra 1999! Sen dess har det bara gått utför formmässigt. Med några undantag. Men även en blind höna brukar hitta ett korn, som jag brukar säga...

stefan sa...

Jag var nog inte bättre -99, men man hade en lite mer "manodepressiv" formkurva på den tiden.
Skyhöga toppa o avgrundsdjupa dalar.
Nu är man gammal o det är mera "grå grå grå grå"... :)