söndag, september 23, 2007

Inte fäbodjäntan

Tillbringat en helg i västsverige igen, Uddevalla närmare bestämt och sista deltävlingen i svenska mtb cupen.
Provrullade den regnblöta banan på Lördagseftermiddagen och jag överdriver inte om att det ALDRIG har känts sämre vid en provrullning.
Kunde inte cykla!
Efter god sömn på dyrt hotell vaknade jag till en ny dag, som råkade vara tävlingsdagen.
När starten gått så hade jag ett flyt som var väldigt skönt och jag lämnade alla rimliga konkurrenter bakom mig, plus några till o blev 5a i loppet.
Krachade o voltade våldsamt i värsta steniga branta utförslöpan på 2a varvet, men jag o cykel var någorlunda hela så det var bara att hoppa upp likt engelsk tävlingsryttare "till häst" o fortsätta min jakt.
Jakt på vadå?
Fin placering, många friska poäng i cupen, god motivation inför vinterträningen och en Falukorv, som var enda priset för dom strax utanför pallen.
Det var bara fyra stycken 40åringar i sverige som fick välja falukorv före mig den här dagen.
Grattis!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: