söndag, september 16, 2007

Krokodiler i taket

Vara bakis på redbull-vodka, är ungefär känslan man har i kroppen efter att ha kört ett långlopp på mtb i 3 tim och avverkat 9 mil, varav 7 mil i ensamt majestät efter att ha blivit avhängd av tätklungan och dessutom proppat i sig några koffeinrika gel påsar och tömt kroppen på allt annat som en kropp ska innehålla.
Man suckar o pustar o lider o ser syner. Men det går över lite när man fått lite mat i magen.
Visste att det skulle bli svårt att hänga med täten på den snabba o flacka banan där stora delar av banan är väg av lite varierande slag.
Blev inte bättre av att min plastbror Gunnar körde som en tok på ett parti där jag är vet att jag är svag och där jag bett honom lite tyst att hålla igen lite.

"Varför sprang du inte ärevarv?" frågade tv-reporten löparlegenden Anders Gärderud efter det grymma OS guldet på 3000 meter hinder 1976. Han svarade: "Jag var trött"
"Varför blev du avhängd på långlopps KM?" frågade någon mig. Jag svarar: "Jag var trött"
Skillnaden på prestation är hårfin......?

Fick frisk luft och motion och gjorde av med 3168 kalorier och hade 165 i medelpuls . Blev 4a i loppet av 11 startande
Alla var skitbra!!!?

Inga kommentarer: