torsdag, oktober 04, 2007

Skit oxå, jag är beroende?

Under tävlingssäsong blir man nervös ett par gånger i veckan på grund av tävlingar där man ska prestera. Är nästan lika nervös på smårace, där det handlar om att slå polarn o testa formen, som på stora tävlingar.
Detta leder till att magen sätter fart.
Det autonoma nervsystemet påverkar oss mer än vi fattar.
Ingen bra tävling utan ett rejält toabesök innan.
Kanske är det samma reflex som får en katt att tömma blåsan när den faller från hög höjd? En skräckreaktion och för att inte explodera när den landar.
Jag har genom åren lärt mig vilken konsistens det ska vara för en maximal prestation...! Inte för löst o inte för trögt. Men väldigt mycket!
Intressanta fakta!?
Min mage har efter säsongen stannat upp (trots bra mat) o blivit lika trög som jag, och vem vet, kanske går jag snart omkring som en överviktig amerikan, med en konstant vikt a 12 kilo skit i magen och en 72 timmars fördröjning på matintag/tömning.

Liksom jag, så är min mage beroende av lite jobbig nervositet.
Det knorrar dock till lite när jag tänker på dom hemska intervaller o kalla långpass jag kommer att göra i vinter.

Inga kommentarer: