måndag, oktober 01, 2007

Det finns dagar..

...då även jag går som en vanlig man på gatan.
Men sen kommer jag på att jag egentligen inte är så vanlig:
Jag är inte lätt överviktig trots mina 40 år.
Jag åker inte bil till jobbet.
Jag älskar inte mitt jobb.
Jag spenderar inte min lön på ett byggvaruhus.
Jag är inte en mätt farbror?
Jag spenderar min lön på leksaker SOM JAG ANVÄNDER!
Jag betalar aldrig mina räkningar i tid.
Jag har INTE skulder hos kronofogden.
Jag kommer att cykla i timmar i mörka kalla vinterkvällar utomhus i år igen.

Men idag har jag bara ätit, jobbat o sovit.
Ok, jag såg på tv oxå
Som en vanlig människa...
Jättespännade o stimulerande.
Få se om jag pallar att ha en viloperiod i 3 veckor.
Vet inte vad jag ska ta mig till!
Får väl gå till ett byggvaruhus och bli en mätt farbror som funderar på viktiga saker.

Inga kommentarer: