söndag, oktober 28, 2007

Världens äldsta junior?

Cyclocrossrace stod på träningsschemat idag.
Lördag hårdkörning o söndag lugnt långpass, så brukar det se ut i mitt vinterprogram. Fick dock vända på schemat denna helg.
Enligt bibeln så är söndag vilodag, så jag o några till syndade ganska rejält.
Kände att mina ben o jag inte var vana vid riktig långvarig hårdkörning trots att jag hunnit träna en vecka efter höstvilan på 3 veckor. Så man hade kanske inte värsta klippet.
Kunde som vanligt inte hålla mig från att köra järnet från start o fick sota för det.
Jag är 40år o gör fortfarande juniorstarter ibland. Oj vad jag har utvecklats mentalt!!
Men man är dock lite mer gubbseg än en junior så jag körde på ändå, o slog alla utom två.

48 minuter av smärta o medelpulsen hamnde på 179.
Fick känna på att cyclocrosshojar går snabbare än min mtb på slät mark, men tog igen lite på nåt enstaka teknikparti där jag slapp hoppa av.

Jag är fortfarande förvånad över att jag inte åkt på nån höstförkylning än, senast jag var förkyld var ju nyårshelgen!!
JAG ÄR SÅ JÄVLA STARK.
Ibland...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker världens äldsta junior ställa upp isportklassen på Bosön? Själv är jag i valet och kvalet då jag varit lite risig denna vecka.

stefan sa...

Det är säkert kul, men mitt svar är Nej! Inga riktiga race förrän mars. Lite klubbrace räcker. Man vill ju hålla gnistan uppe mellan mars o oktober..

Lycka till om du kör. Kommer o kollar till lite.