fredag, oktober 19, 2007

Vinterträning version 2.0

Nej det är inte bara andra gången jag tränar på vintern, men det är andra året med ungefär samma upplägg.
Startar i morgon Lördag med intervaller 8*6 ca 82-85% av max
Söndag: Distans ca 3tim ca 65% av max
Måndag: Styrketräning, mage o rygg
Tisdag: Intervaller 4*4 så nära 95% av max som möjligt
Onsdag: Distans ca 3tim med "svält" ca 60% av max
Torsdag Vila
Fredag: Vila
OCH SÅ VIDARE...
Lite småjusteringar i grundschemat, plus att jag tänker lägga in någon eller några fler "gristräningsperioder" än förra vintern.
Små svängningar o stora svängningar.
Kan omöjligtvis hålla mig lika frisk som jag gjort det senaste året men jag ska försöka...

Fan vad trist det här ser ut på pappret!
Och det ÄR trist...
Men det är kul att se framsteg, även på en så gammal gubbe som jag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amrisarna börjar veckan med en söndag, men att börja med en lördag var ett nytt grepp. Kul upplägg annars, ser fram emot lite feedback om det funkar eller inte.

stefan sa...

Gjorde skapliga framsteg ur en lat 40 årings perspektiv med nästan identiskt schema i fjol vintras.
Små finputsningar iår. :)