fredag, oktober 05, 2007

Speakern

"Och därmed är alla i mål!"
"Nummer 312 Stefan Larsson CK Norrtälje bryter loppet."
"Gäsp"
Saker man inte vill höra från en speaker ...

Ingen speaker har väl direkt skrikit sig hes över mina prestationer på idrottsbanorna genom åren. Det närmsta man kan komma är vid nån seger i svenska cupen i multisport 2003, när fd eurosportspeakern Eva Lena Frick ägnde en del tid åt mig o mina lagkamraters åstadkommanden. Eller när jag förstörde kedjan på ett lopp i mtb cupen i eskilstuna 2000 då självaste Roberto Vacci står precis brevid banan o skriker i mikrofonen på klassiskt Vacci manér: "Han försöker komma iväg igen! Men han har KNUT på kedjan!!!!!"
Detta trots att jag inte hade ett dugg med täten att göra.
Den värsta sortens speaker är såna som försöker bli polare med dom bästa o efter ett par varv börjar nämna dom bara vid förnamn eller kanske smeknamn. Detta blir särskilt pinsamt om man märker att speakern i princip inte fattar ett dugg om sporten.

Speakern i mitt huvud har inte alltid bra saker att säga om mig o han svär ganska ofta. Ibland sjunger han, eller upprepar ord eller meningar gång på gång. Han brukar även vara med mig på långpassen när det är riktigt tråkigt. Sist upprepedes ordet "pluralis" av nån anledning.
Inte så lätt att säga när man är trött, så det blev "prulalis" "pjujaris" eller "pruraris"..

Speakern i mitt huvud behöver fan gå till en psykolog.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad säger speakern om badrumsblandare? Förresten så hade jag fått saker om bakstyret när det gäller cykeln. Det är alu och carbon. Samma ram som "doping di Luca" hade 2006!

stefan sa...

Speakern säger: " Det är ett skitigt jobb, men nån måste göra det!".... Men inte jag.

Kolla att di luca inte har försökt smuggla doping i ramrören bara! :)

Anonym sa...

När det gäller proffcyklister kan man ju i princip bara vara säker på att dom dopar sig. Min teori är att dom har pillren i ramen från början och i takt med intaget lättar cykeln. Dubbel effekt alltså! :-)