söndag, juli 15, 2007

?

I ett semestersöndagssömnigt roslagen kördes ett lite halvlamt distanspass på en cykel som blivit grådaskig av vägskit från årets regniga sommar. Kände mig oxå själv lite grådaskig trots att jag lyckades pricka några timmar blå himmel o gul sol i grönt gräs vid brunaktig sand på stranden igår. Resultatet blev röd hud på ryggen som kontrast till min vita rumpa.

Svart.

Sådärja, nu fick jag med alla färger.

Trots att dom flesta har semester så beter sig alla som en vanlig söndag, likt turister på charteresa som inte riktigt kan festa loss på andra dagar än lördagen, trots ledighet i två veckor.
I morron är det måndag, o det betyder att jag måste börja se fram emot slutet av veckan. Det brukar jag ju göra på måndagar, så varför göra annorlunda på semestern..

Ska köra ett sista ryck i morron, innan SM tävlingarna nere i blöta småland . Tänkte ta i så jag kröker pedalvevarna o knäcker styret. Få mjölksyra så jag kräks morötter. Få fram den där pipande sången ur luftrören. Vill få ut lite energi liksom!!!!!
Men kanske stumnar jag i första backen o pulsen hakar sig på 150 resten av sommaren?

Inga kommentarer: