tisdag, juli 03, 2007

Smärta

Det var ju ingen överraskning att det skulle gå lite tungt idag, efter en hård vecka med 10.28 tim träning, varav 1.18 tim på rödmarkeringen, dvs från 173 slag/min upp till maxpuls.
Benen var som två svidande döda köttbitar som signalerade till min hjärna att överhuvudtaget inte cykla en meter. Men ett träningsrace på landsväg var planerat och med bra konkurrens.
Blev efter ca 20 min förpassad till en "2 mannaklunga" som kämpade på bra. Lyckades till o med vinna "2 mannaklungspurten".
Det snurrade i huvudet efteråt o syreskulden ville aldrig gå över i allt flåsande.

"Vad ska det där vara bra för?" skulle min Farmor ha sagt om hon levt. Hon brukade ju varna mig när jag skulle tävla att "inte överanstränga dig!". "Tänk på att du inte är lika stark som dom andra!" brukade hon oxå säga.
Idag hade hon så rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din farmor och min morsa sa samma saker...tänk på hjärtat brukar morsan lägga till. I dag had dom rätt men du var minst svag iaf :-)

stefan sa...

"Om du ger dig ut på vägarna idag är du dödens lammunge!" är en annan kommentar av min farmor.