måndag, juli 16, 2007

!

Otålig låg jag på beachen o solade i stort sett hela dagen. Väntade på att få köra skiten ur mig på kvällens mtb tempolopp. När jag väl fått komma iväg så visade det sig att jag hade väldigt bra klipp i benen, iallafall uppför. Och det är uppför som den mesta tiden läggs i XC av olympisk modell.
Nu är det långtifrån nån olympiad jag ska köra i helgen, men väl ett svenskt mästerskap. I mitt fall för veteraner.
Känns bra att kroppen iallafall inte tagit stryk av mycket hårdkörning sista tiden.
Har startat träningslandsvägslopp och varit sliten o tillåtit mig få stryk av typ alla.
Har kört lite fina styrketräningspass o fått grym träningsvärk
Har kört intervaller varvat med LUGNA distanspass.
Har vilat ikapp slutet.
Går inte att göra så mycket mer med en 40 årig kropp just nu, sen får dagsformen avgöra om jag kör bra eller mindre bra i helgen.
Inget hokus pokus direkt, även om man ibland önskar att sånt ska inträffa. Oftast är dock verkligheten dominerande.

Inga kommentarer: