torsdag, juli 12, 2007

Ramsned

Under min tonårstid fanns det en snubbe i mina allra yttersta kamratkretsar som kallades "Lelle ramsned" Detta berodde på att han hade ett ben som var lite kortare o kanske ena armen oxå. Eller var det helt enkelt hela ena sidan som inte var med i matchen ordentligt? Jag minns inte säkert. Han var kanske inte den skarpaste kniven i lådan rent intellektuellt heller?

Jag börjar känna mig som honom!!
På sistone när jag kör hårt med cykeln så får jag mycket mera mjölksyra i det vänstra benet som liksom vill ta över arbetet från det högra. Hade lite så i fjol oxå o det beror självklart på mitt artrosskadade högerknä, som gör att jag snabbt tappar i styrka om jag inte kör styrketräning då o då, bara på det skadade benet som kompensation.
Har varit lite dålig med just den styrketräningen ett tag, men nu blir det bättring.
Annars finns kanske risk att hela ena sidan inte blir med i matchen ordentligt, och fortsätter det här hemska semestervädret, finns det även risk att mitt intellekt får sig en törn?

I morgon blir det gymet!!!

Inga kommentarer: