tisdag, april 24, 2007

Bra ben...

...är ett begrepp inom cykelsporten. Bra ben kan man ha fast formen i övrigt är sådär, men bra ben känns ofta ännu bättre när formen är bra. Hade bra ben idag när vi körde träningsrace på en tuff bana på nordrona, med riktigt bra höjdskillnad för att vara roslagen. 400 m på 57 min cykel varav en stigning per varv på över 40 m fördelat på ca 250 m. Hängde med skapligt idag med! Otroligt, det verkar tamejfan som om jag blivit lite snabbare! Det var förstås målet med min hårda (?) vinterträning, men man tvivlar lite ändå på nåt vis.
Som belöning efteråt lyssnade jag lite på lite nyinköpta cd skivor. Jag köper fortfarande cd skivor, för det är det är inte på riktigt att rycka russinen ur kakan o ladda hem lite låtar som låter bra för stunden. Man läser ju en hel bok o inte bara det spännande avsnittet mitt i. Man kollar ju på hela filmer, man går ju inte o skiter i en halvtimme när det inte händer nåt jättespännande. Man tittar på hela konstverk, inte bara i ena hörnet där det glänser lite.
Det är helheten man vill åt.
Kunde jag konstatera att jag fick en tår i ögat när jag lyssnade på 10 år gamla "Ok computer" med Radiohead, men inte av Nine inch nails nya skiva. Det verkar som Trent Reznor blivit en mätt farbror han med. Han brinner inte längre.
Är det nån som gör det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig att du hade bra ben i går när det var fantastiskt dagen innan :-)..Banan på Campus är tuff, helt klart! Hoppas bena är lika bra i Mjölby!

stefan sa...

Får nog känna på dina bra ben på nåt landsvägsrace framöver oxå.

stefan sa...

Jag menar, du kommer nog o ha bra ben nångång på nåt landsvägsrace du med! Och då kommer det att kännas i mina ben i form av mjölksyra..
Den första formuleringen lät lite gay, typ. :o