lördag, april 14, 2007

Just Me, Myself and I

Det är alltid bra att ha nåt att falla tillbaks på om man tappat fotfästet i nåt sammanhang. Min snuttefilt i träningen är inomhusintervallerna. Där får man se svart på vitt om man fungerar, och man vet vad dom ger för resultat. Det ger även ett visst självförtroende att man lyckas plåga sig så i en sån ostimulerande miljö. Sånt behövs nu när jag bland annat varit på semester och sedan kört mycket timmar. Till sist vet man inte riktigt var man står. Men efter dagens intervaller känner jag mig "trygg" igen.
Hade hela friskis för mig själv idag i det fina vårvädret. Först ensam på gymet, sen bara jag, en tom spinninglokal, en pulsklocka o en spinningcykel. Bara möjligtvis en tävling hade givit högre kvalitet på träningen.

Hade tänkt njuta av vädret i fulla drag när jag rullade hem på min monark, men på dom 2 timmar jag spenderade i träningslokalen, hade den ljumma Aprilluften bytts ut mot betydligt kyligare dito. Som vanligt vid den här tiden på året här vid kusten, börjar sjöbrisens isande vindar blåsa framåt eftermiddan, och då känns det att havet bara är typ 0 gradigt ännu.

Så det var inte riktigt bra ändå.

Inga kommentarer: